Anakku kuning

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Alhamdulillahi wakafa Atas segala ni’mah dan rahmahNYA.

Hari ni 20 ramadhan 1435. Maka genaplah usia Sumayyah 20 hari.

Nurse desa datang tadi dan timbang berat…alhamdulillah bertambah jadi 4kg. Sebaik keluar dari hospital tempoh hari esoknya nurse datang cek. Diorang suruh bawa g klinik petang tu tapi disebabkan ada masalah sikit rerpaksa tunda 2 hari.

Kali pertama bacaan darah 238. Kali kedua cek esoknya turun sikit 229. Kali ketiga 200. Keempat baru semalam cek dah turun 170. Alhamdulillah makin menurun. Kami g klinik ikut suka bila free. Kali pertama dan kedua ikut la sbagaimana yang diarahkan. Kali ketiga dan keempat g klinik semata2 untuk cek darah malas nak menunggu jumpa doktor. Maklumla klinik kerajaan.

Menurut bacaan saya dalam grup gnrm, baby kuning ni ubatnya susu ibu je. Makanan atau pun minuman yang disarankan oleh petua mana untuk kurangkan kuning sepatutnya ibu yang ambil bukan beri terus pada baby. Kesian kat baby usus belum matang lagi dah diberi susu kambing la anggur hitam la dll lg. Kesannya akan datang masa dia dah besar.

Jadi usaha saya minum air madu, minyak habbatussawda, minyak zaitun, makan kurma, minum susu kambing. Guna yang ada kat rumah je. Susu kambing pun yang x asli serbuk higoat. Yang sebetulnya minum susu kambing segar. Ada orang kata dalam pantang x boleh minum madu tapi saya tawakkal je. Daripada minum makan benda ntah apa2 baik minum madu.

Sumayyah dah bunyi…ok la sambung lain kali.

Rawang

Rumahku Syurgaku

20 Ramadhan 1435

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s