Sembuhkan abah…

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Alhamdulillah ‘ala kulli ni’mah wa na’uzubika min ahlinnar

Selasa sblm ni abah diserang sakit perut mengejut slps mkn beberapa ulas cempedak pmberian jiran. Diikuti muntah bkali2. Esoknya badan abah lemah hinggakan mahu ke tandas perlu dipapah. 

Ummi dan adik2 yang ada masa kejadian bawa abah ke hospital berdekatan…yg plg dkt kpj. Jd di situlah abah ditempatkan. Doktor sahkan abah diserang minor stoke bhgn otak kiri. Kesannya abah lumpuh sparuh badan belah kanan dari bwh pinggang hingga ke hujung kaki. Bukanlah lumpuh penuh cuma kebas sntiasa rasa cam x bfungsi. Boleh gerak tapi rasa cam x bgerak. X faham? Buat2 faham sudahlah. Belah atas masih blh gerak wlu terbatas dan masih punya deria sentuhan.

Budak ni yang tidur kat wad tok abah

Budak ni yang tidur kat wad tok abah

Bermula hari itu maka berkampunglah ummi di situ. Semalam kami sekeluarga (mana2 yang ada) bbuka bsama abah di bilik abah.

Eidul fitri yg kian menjelang mmbuatkan hati saya sebak melihat ketidak upayaan abah.

Ya Allah yang Maha Berkuasa sihatkanlah abah yang sangat kami sayangi. Meskipun Engkau lagi Maha Penyayang kepada hamba2mu berilah kami peluang untuk bersama abah lagi di dunia ini. 

Moga terampun dosa2 abah dengan ujian yang sedang menimpa beliau.

 

 

Advertisements

Sembuhkan abah…

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Alhamdulillah ‘ala kulli ni’mah wa na’uzubika min ahlinnar

Selasa sblm ni abah diserang sakit perut mengejut slps mkn beberapa ulas cempedak pmberian jiran. Diikuti muntah bkali2. Esoknya badan abah lemah hinggakan mahu ke tandas perlu dipapah. 

Ummi dan adik2 yang ada masa kejadian bawa abah ke hospital berdekatan…yg plg dkt kpj. Jd di situlah abah ditempatkan. Doktor sahkan abah diserang minor stoke bhgn otak kiri. Kesannya abah lumpuh sparuh badan belah kanan dari bwh pinggang hingga ke hujung kaki. Bukanlah lumpuh penuh cuma kebas sntiasa rasa cam x bfungsi. Boleh gerak tapi rasa cam x bgerak. X faham? Buat2 faham sudahlah. Belah atas masih blh gerak wlu terbatas dan masih punya deria sentuhan.

Budak ni yang tidur kat wad tok abah

Budak ni yang tidur kat wad tok abah

Bermula hari itu maka berkampunglah ummi di situ. Semalam kami sekeluarga (mana2 yang ada) bbuka bsama abah di bilik abah.

Eidul fitri yg kian menjelang mmbuatkan hati saya sebak melihat ketidak upayaan abah.

Ya Allah yang Maha Berkuasa sihatkanlah abah yang sangat kami sayangi. Meskipun Engkau lagi Maha Penyayang kepada hamba2mu berilah kami peluang untuk bersama abah lagi di dunia ini. 

Moga terampun dosa2 abah dengan ujian yang sedang menimpa beliau.

 

 

sumayyah

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Alhmdulillah thummalhamdulillah thummalhamdulillah

Hari ni 27 ramadhan 1435 bsamaan dgn usia sumayyah anak kedua kami. Dilahirkan saat sayup2 suara azan subuh 1 ramadhan 1435 kedengaran. Subhanallah mmg anak ramadhan tp nm bpknya bkn ramadhan eh..jgn tsalah sgka pulak.

20140706_073219

Ni masa 5 hari. Rambut blm cukur lg

Anakku kuning

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Alhamdulillahi wakafa Atas segala ni’mah dan rahmahNYA.

Hari ni 20 ramadhan 1435. Maka genaplah usia Sumayyah 20 hari.

Nurse desa datang tadi dan timbang berat…alhamdulillah bertambah jadi 4kg. Sebaik keluar dari hospital tempoh hari esoknya nurse datang cek. Diorang suruh bawa g klinik petang tu tapi disebabkan ada masalah sikit rerpaksa tunda 2 hari.

Kali pertama bacaan darah 238. Kali kedua cek esoknya turun sikit 229. Kali ketiga 200. Keempat baru semalam cek dah turun 170. Alhamdulillah makin menurun. Kami g klinik ikut suka bila free. Kali pertama dan kedua ikut la sbagaimana yang diarahkan. Kali ketiga dan keempat g klinik semata2 untuk cek darah malas nak menunggu jumpa doktor. Maklumla klinik kerajaan.

Menurut bacaan saya dalam grup gnrm, baby kuning ni ubatnya susu ibu je. Makanan atau pun minuman yang disarankan oleh petua mana untuk kurangkan kuning sepatutnya ibu yang ambil bukan beri terus pada baby. Kesian kat baby usus belum matang lagi dah diberi susu kambing la anggur hitam la dll lg. Kesannya akan datang masa dia dah besar.

Jadi usaha saya minum air madu, minyak habbatussawda, minyak zaitun, makan kurma, minum susu kambing. Guna yang ada kat rumah je. Susu kambing pun yang x asli serbuk higoat. Yang sebetulnya minum susu kambing segar. Ada orang kata dalam pantang x boleh minum madu tapi saya tawakkal je. Daripada minum makan benda ntah apa2 baik minum madu.

Sumayyah dah bunyi…ok la sambung lain kali.

Rawang

Rumahku Syurgaku

20 Ramadhan 1435