dilema~

::BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM::

Alhamdulillahhi `ala kulli hal, wa na’uzu billahi min halin ahlin nar…

Subhanallah Maha Suci Allah dari segala sifat persamaan..

Kesyukuran yang tidak terhingga saya rafa’kan ke hadratNYA. Tidak disangka berjaya. Ada tempat untuk saya menjadi guru JQAF. Namun sebenarnya kegembiraan saya ini bersulam sugul. Dilema…

Kelas MA saya yg baru bermula awal Disember lalu menjadi satu faktor kesugulan dan kedilemaan. Saya sayangkan kelas ni.. 24hb ni dah kena lapor diri di IPG Bangi. Dan hari yang sama gak saya kena bentangkan tajuk saya dalam kelas. Serba salah…

Lagi pun, ummi sangat berharap saya mengajar di sekolah tahfiz. Tapi dalam masa yang sama saya teringin sangat kalo dapat ditempatkan di pedalaman Sabah atau Sarawak. Tak tau kenapa dari dulu saya memang teringin. Kalo orang laen sibuk cerita kesusahan hidup di sana tapi saya pula lagi nak pergi sana. Entahla..

Tapi kalo tak terima, sampai bila nak jadi guru KAFA. Gaji seketul tu je.. x berkembang2. Keperluan hidup makin meningkat… Kalo terima pulak, terikat sangat. X sabar sebenarnya nak keluar…cari pengalaman lebih luas dengan pendapatan yang lebih boleh hidup.

Pape pun, kena istikharahlah dulu. Mudah2an Allah Yang Maha Tahu akan memberi petunjuknya nanti.

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu. Dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui”.

ITD Gombak

11 Safar 1432H

7:37pm

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s