mampukah

::BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM::

Setiap kali kurenung wajah umi, terbayang aku di tempatnya


Mampukah aku mejadi sekuatnya melahirkan anak  yang ramai

Mampukah aku menjadi sesabarnya melayan ragam anak yang pelbagai

Mampukah aku mendidik mereka sebagaimana umi mendidikku dahulu

Mampukah aku menjadi setabahnya menurut perintah suami yang kadangkala bertentang dengan kehendaknya

Mampukah aku menanggung beban yang bukan datang dariku

Mampukah aku berkongsi segalanya

Mampukah aku memerah tenaga keringat untuk mereka

Mampukah aku mengorbankan masa senggangku untuk semua ini

Mampukah aku mentadbir urus semua ini dengan sebaiknya

Mampukah aku…mampukah…


Tiada jawapan kutemu

Yang pasti aku harus bersedia menempuh hari2 itu

Ya ALLAH…kupohon kekuatan dariMu…


Umi yang begitu, sentiasa menjadi aspirasi terbaik buatku

Terima kasih UMMI…sekalung apresiasi yang tidak ternilai nilainya kuhadiahkan

Moga dirimu sentiasa terus diberi kekuatan menghadapinya


20 rabiul awwal 1431

shah alam

822pm

Leave a Reply

