QYC dalam kenangan

::BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM::

Berakhir sudah tugas saya sebagai bendahari QYC selepas pembubaran board sebentar tadi di AGM 2009/2010. Satu kelegaan yang x terhingga dapat di rasa selepas pengisytiharan. Alhamdulillah… berakhir sudah segala2nya. 2 penggal saya pegang jawatan, maka selama itulah saya rasa beratnya umpama menanggung sesuatu di pundak.

Teringat semasa mula2 diminta menggalas amanah ini, memang banyak sangat yang saya x tau. Tapi dari situ saya mula belajar sesuatu, bukan sekadar untuk berpersatuan semata2 namun ada sesuatu yang jauh lebih istimewa dari itu. Apakah? Saya pun x pasti, tapi ia benar2 membekas di jiwa. Kesyukuran x terhingga ditemukn dengan platform untuk mengislahkan diri dan org laen. Ia memang pengalaman dan pengisian terindah setakat ni.

Di sini saya mula mengenal dunia tarbiyyah, dunia yang mendidik hati dan jiwa yg mana hasilnya akan terzahir pada tingkah laku dan laen2 perkara. Dunia yang mendidik saya agar tidak mementingkan diri sendiri, yang mengingatkan saya akan tugas sebenar yang sedang saya pikul sebagai seorang muslim.

Masa mula2 dulu selalu sangat lari2, malas nak melibatkan diri. Namun sekarang ahamdulillah, mungkin berkat doa akhawat2 dan naqibah2 saya. Meskipun x la sehebat mereka tapi sekurang2nya de perubahan sikit berbanding dulu.

Okla, laen kali sambung. Malas dah datang, saya nk p layan dia dulu.


asiah, taman ilmu dan budi, gombak

26 syawwal 1430

1am

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s